1. Lieve Beer


Hej! Detta är min blogg och jag heter Lieve Beer. Konstigt namn kanske du tycker, men det är holländska och betyder egentligen "Käre Nalle". Man uttalar det som det svenska "Life Ber". Jag heter så eftersom min matte är från Holland. Jag bodde där tillsammans med matte i nästan 20 år innan vi flyttade till Sverige. Detta var länge sedan och jag är ganska gammal nu.

Egentligen är jag en Steiff Zotty, men jag kan inte så mycket tyska längre. Det var ju så länge sedan jag lämnade Steiff-fabriken i tyskland, nämligen 1968. Eftersom jag har lekt så mycket när jag var ung, blev mina tassar och mun väldigt slitna och jag har fått nya flera gånger. Det var väldigt läskiga operationer som skedde när matten sov, men de gick bra.

Min mun har också fått några extra stygn för länge sedan eftersom den med åren hade blivit så vidöppen att den såg väldigt konstigt ut. Jag tror att min nos också har fått nytt svart garn, den hade säkert också slitits bort några gånger. Eftersom mitt huvud är lite löst, vågar jag inte gå ut längre. Det är bara lite löst och säkert ingen fara, men jag vågar inte gå på långa utflykter. Bara lite i trädgården och någon biltur ibland.

Nyligen stickade matte dessa fina kläder till mig. Förut hade jag bara en stickad tröja, och den var alldeles för stor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0